7renkonline.com Ana Sayfa FOTO VİDEO

12.01.2016 - 14:22

Adnan Hoca ve kediciklerine şok haber

Adnan Oktar'ın sahibi olduğu A9 televizyonunda yayınlanan programla ilgili olarak RTÜK inceleme başlattı.



İncelemede, RTÜK'e gönderilen 'beğeni bildirimlerinin' aynı IP üzerinden, farklı isimlerle yapıldığı ortaya çıktı.

Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK), 5 Ocak 2015 tarihli vatandaş bildirimleri raporuna göre kurum çağrı hattı, web sayfası ve RTÜK mobil aracılığı toplam 622 bildirim yapıldı.

Rapora göre, “en beğenilen program”, Adnan Oktar’ın sahibi olduğu A9 televizyonunda kamuoyunda “Kedicikler” olarak bilinen kadınlarla gerçekleştirilen “Adnan Oktar ile Sohbetler” adlı program en beğenilen yayın seçildi.

Milliyet Gazetesi'nden Önder Yılmaz'ın haberine göre, böylece program beğeni rekoru kırmış oldu. Rapora göre 622 başvurudan 317’si beğeni düşüncesini dile getirirken, bunların 275’ini Adnan Oktar'ın bulunduğu program aldı. Program için beş kişinin 'genel ahlaka aykırı' yönünde başvuru yaptığı belirtildi.

İNCELEMEYE ALINDI, GERÇEK ORTAYA ÇIKTI

Bunun üzerine, RTÜK A9 kanalının 20 Kasım 2015 ile 7 Ocak 2016 tarihleri arasındaki vatandaşların 'beğeni' bildirimlerini geriye dönük olarak incelemeye aldı.

RTÜK’ün Kamuoyu, Yayın araştırmaları ve Ölçme Dairesi Başkanlığı hazırladığı raporda böylece gerçek ortaya çıkmış oldu. Raporda, Adnan Oktar'ın programı için yapılan beğeni başvurularının "aynı IP numaraları üzerinden farklı isimlerle" yapılığı ifadesi yer aldı.